PROPOSTA D'UTILITZACIÓ

El pedagog Ken Robinson debat i es pregunta sobre el tema de l’educació, si aquesta hauria de canviar o no. Enfoca l’argument en què l’educació necessita una reforma. 


L’educació d’avui en dia es basa en el model implantat durant la revolució industrial del segle XVIII, i seria necessari una revolució encaminada a la necessitat de serveis i informació que vivim. Actualment, hauríem d’enfocar el sistema per tal d’estimular l’aprenentatge emocional, ja que en les últimes investigacions científiques ens han permès conèixer com funciona el nostre cervell i hem pogut observar que no aprenem de memòria sinó a través de la emoció. 

Després de veure aquest punt de vista considerem que per tal de que hi hagi un bon rendiment acadèmic s’ha de dirigir a potenciar i fomentar la creativitat, motivació, passió i el talent. És per aquest motiu que volem enfocar la nostra sessió a una classe més dinàmica i vivencial per arribar a aconseguir un aprenentatge significatiu. 

En el nostre cas, ens hem basat en el cas 1, que consisteix en fer una proposta d’utilització de PMM en contextos educatius. Un cop a l’escola, se’ns planteja treballar amb una tapet (dance pad) que ningú sap perquè funciona, i a partir d’aquest moment hem de crear la nostra proposta didàctica amb aquest perifèric. 

Aquesta sessió es pensada per treballar amb alumnes de cicle superior, concretament, a l’aula de 5è. És un grup mixt heterogeni reduït que consta de 18 alumnes, 7 nenes i 9 nens. 

La proposta de la unitat didàctica es treballa dins de l’àrea d’Educació artística, juntament amb la competència artística i cultural i la competència del tractament de la informació i competència digital. Tal i com descriu el currículum d’educació primària “l’educació artística afavoreix l’estructuració del pensament de l’alumnat en tant que analitza la realitat, ajuda a comprendre i respondre, a sentir i distingir, a pensar i construir. L’aprenentatge de l’art, i a través de l’art, genera coneixement i transferència a altres situacions i contextos tot desenvolupant un pensament crític, obert i flexible”. És per això que nosaltres volem aplicar la proposta del “dance pad” a dins de l’àrea d’educació artística per tal que els alumnes expressin els seus pensament a través del moviment. Tot interactuant amb el programa multimèdia Scratch.

Per poder veure la taula de la sessió heu de fer clic aquí. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada