El pedagog Ken Robinson debat i es pregunta sobre el tema de l’educació, si aquesta hauria de canviar o no. Enfoca l’argument en què l’educació necessita una reforma.
L’educació d’avui en dia es basa en el model implantat durant la revolució industrial del segle XVIII, i seria necessari una revolució encaminada a la necessitat de serveis i informació que vivim. Actualment, hauríem d’enfocar el sistema per tal d’estimular l’aprenentatge emocional, ja que en les últimes investigacions científiques ens han permès conèixer com funciona el nostre cervell i hem pogut observar que no aprenem de memòria sinó a través de la emoció.
Després de veure aquest punt de vista considerem que per tal de que hi hagi un bon rendiment acadèmic s’ha de dirigir a potenciar i fomentar la creativitat, motivació, passió i el talent. És per aquest motiu que volem enfocar la nostra sessió a una classe més dinàmica i vivencial per arribar a aconseguir un aprenentatge significatiu.
En el nostre cas, ens hem basat en el cas 1, que consisteix en fer una proposta d’utilització de PMM en contextos educatius. Un cop a l’escola, se’ns planteja treballar amb una tapet (dance pad) que ningú sap perquè funciona, i a partir d’aquest moment hem de crear la nostra proposta didàctica amb aquest perifèric.
Aquesta sessió es pensada per treballar amb alumnes de cicle superior, concretament, a l’aula de 5è. És un grup mixt heterogeni reduït que consta de 18 alumnes, 7 nenes i 9 nens.
La proposta de la unitat didàctica es treballa dins de l’àrea d’Educació artística, juntament amb la competència artística i cultural i la competència del tractament de la informació i competència digital. Tal i com descriu el currículum d’educació primària “l’educació artística afavoreix l’estructuració del pensament de l’alumnat en tant que analitza la realitat, ajuda a comprendre i respondre, a sentir i distingir, a pensar i construir. L’aprenentatge de l’art, i a través de l’art, genera coneixement i transferència a altres situacions i contextos tot desenvolupant un pensament crític, obert i flexible”. És per això que nosaltres volem aplicar la proposta del “dance pad” a dins de l’àrea d’educació artística per tal que els alumnes expressin els seus pensament a través del moviment. Tot interactuant amb el programa multimèdia Scratch.
Per poder veure la taula de la sessió heu de fer clic aquí.
Per poder veure la taula de la sessió heu de fer clic aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada